Megérkeztek az 1. helyezésért járó nyeremények 400.000 Ft értékben.
Nagy örömmel vettük birtokba:
ÖRÖMHÍR:
A „Ki miben Erős(s)?” ERŐSS-HÉT 2020 című projekt
a Digitális Témahét pályázatán
intézményi kategóriában országos 1. helyezést ért el!
Iskolánk ebben az évben is csatlakozott (ötödik alkalommal) a Digitális Témahét országos felhívásához. A járványhelyzet miatt több iskolai program (Erőss-gála, Erőss-nap) maradt el áprilisban, májusban, amely az összetartozásról, a közösségünk erősítéséről, a diákok tehetségének bemutatásáról szól. Ezért szerveztük meg az Erőss-hetet, hogy a digitális munkarend idején is lehetőséget teremtsünk a tanulók számára: megmutathassák tehetségüket, vagyis hogy „Ki miben Erős(s)?
Kezdetét vette az Erőss-hét május 18-án… a lelkesedés, az aktivitás, amely tapasztalható volt ezen a héten, valamennyiünk számára megerősítés volt, a távolság ellenére is tudunk közösen, EGYÜTT tevékenykedni. Sok-sok élménnyel, tudással gazdagodtunk, gyerekek, felnőttek egyaránt.
A projekt részleteit, a projekttervet, a virtuális kiállítást az alábbi linken találják meg az érdeklődők:
https://www.erossisk.hu/cikkek/eross-het-2020/a-projektrol/
A projekt megvalósítását követően pályázni lehetett az intézményeknek, pedagógusoknak különböző kategóriákban. Az intézményi pályázat feltétele volt, hogy több pedagógus részvételével és több osztálynyi tanulóval, egy adott téma, problémafelvetés mentén valósítsanak meg az iskolák projekteket és azokat dokumentálják is az intézmény honlapján. A pályázatok elbírálását a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ által felkért szakmai zsűri végezte az alábbi főbb értékelési kritériumok alapján:
- projektpedagógiai elvek teljesülése
- a tanulók digitális kompetenciájának fejlesztése
- a korszerű digitális technológia tudatos és alkotó használata
- illeszkedés a Nat-hoz és a kerettantervekhez
- eredetiség, újszerű ötletek
- szakmai tartalom
- a dokumentáció részletessége, formai megjelenés
A pályázati dokumentáció elkészítése és a honlapra való feltöltés után izgatottan vártuk a július elsején megrendezett online díjátadó ünnepséget.
A szakmai zsűri döntése alapján az Erőss-hét idén a legjobb projektnek bizonyult, intézményi kategóriában 1. helyezést ért el, ezzel a kategória fődíját nyertük meg: 400.000 Ft értékű digitális taneszközöket.
Hatalmas öröm és hála van a szívünkben, hogy a megvalósítást követően országos elismerést kapott intézményünk.
Köszönjük valamennyi pedagógusnak, diáknak, szülőnek a projekt felhívásaiban való aktív részvételt, a sokszor erőn felül, mégis jókedvűen végzett tevékenységeket, a kreatív alkotásokat, a támogatást, a biztatást.
Végül fogadják szeretettel az alábbi rövid összefoglaló videót, amellyel a díjátadót követő online konferenicán mutathattuk be a projektet:
Az alábbi linkre vagy képre kattintva elérhetik:
https://youtu.be/YFO14YOZCnE
KI MIBEN ERŐS(S)?
Nagy öröm számunkra, hogy lelkesen, aktívan kapcsolódtak be az Erőss-diákok a meghirdetett tevékenységekbe.
Összesítettük a tanulók által gyűjtött főnix-jelvényeket (arányosítottuk az osztálylétszámmal).
Köszönjük valamennyi tanulónak, szülőnek és pedagógusnak az aktív közreműködést.
A felhívások menüpontjaira kattintva találják a virtuális kiállításokat, a díjazott alkotásokat, illetve az eredményeket.
A díjazott alkotások készítői a fagyiutalványokat a tanévzárón kapják meg.
Valamennyi Erőss-diák digitális oklevelet kap az Erőss-héten való részvételéért.
Rajta lesznek a főnix-jelvények is, amiket a tevékenységekért kaptak a gyerekek.
Ezeket június első hetében juttatjuk el a Teams-ben.
!!EREDMÉNYHIRDETÉS!!
Legaktívabb osztályok
Alsó tagozat:
I. helyezés: 1. a
II. helyezés: 3. a
III. helyezés: 2. b
Felső tagozat
I. helyezés: 5. a
II. helyezés: 7. b
III. helyezés: 6. a
Gratulálunk!
Az alábbi felhívásokra kattintva megtekinthetik a virtuális kiállításokat:
Osztályképeslap
Erőss-tehetségek
Sztoripercek
Máskép
Kódfejtés
5×5 fotósarok
Az iskolánk – egy év múlva
(Kis)kutatók online
A képre kattintva elérhető az Erőss-hét lapozható projektfüzete vagy
a kép alatt letölthető PDF-ben:
Szülői tájékoztató az Erőss-hétről.pdf
Az alábbi képre vagy linkre kattintva a projektajánló filmet tekinthetik meg:
(Kis)kutatók online
Nagy érdeklődéssel és sikerrel zajlott a (Kis)kutatók online élő esemény
2020. május 25-én.
A látványos, érdekes kísérleteket és bemutatókat az alábbi linkre kattintva megnézhetik:
A projektről
KI MIBEN ERŐS(S)?
Erőss-hét 2020
Az alábbi linkre kattintva elérhető az Erőss-hét 2020 projektterv:
Erőss-hét 2020 projektterv.pdf
Az alábbi linkre vagy képre kattintva megtekinthetik a projekt összefoglalóját:
https://sway.office.com/0gnjKZQwpTHaq4NP?ref=Link
A projekthét felhívásai és a tanulók alkotásai megtalálhatók az Erőss-hét 2020 menüpontban.
A Ladány Televízió is beszámolt az Erőss-hétről:
https://youtu.be/eMD1F90i_t0
Az iskolánk – egy év múlva
Hálásan köszönjük azoknak a gyerekeknek, akik elgondolkodtak iskolánk jövőjén és megtervezték, megfogalmazták, lerajzolták jövőbeni elképzelésüket.
Fantasztikus gondolatok és rajzok születtek. Pozitív és reményteli jövőképük valóban imádságra ösztönöz bennünket.
Áldás, békesség!
Baranyai Fanni 1. a osztályos tanuló
„Vidám és mozgalmas tevékenységek tárháza”
különdíjban részesült.
Szilágyi Diána 3. a osztályos tanuló
„Alaposan megtervezett, nagyszerű tevékenységi lehetőségekkel felszerelt iskola”
különdíjban részesült.
Kiss Lajos 6. a osztályos tanuló
„Tartalmas és reményteli jövőképet bemutató fogalmazás”
különdíjban részesült.
Iskolánk egy év múlva
,A 2020-2021-es tanévben járunk. Nagy változások mentek végbe a világban és az iskolákban, így a mi iskolánkban is.
,A digitális világ teret hódított, fejlődött az oktatás minősége, és bővült az iskolánk minden téren. Haladjunk szépen sorba. Az iskolába sem egyszerű már belépni, hiszen a bejáratnál egy porta helyiség fogad bennünket, ahol egy minden diák részére kiadott chip kártya lehúzását követően tudunk az iskola udvar részére bejutni. Ezen belépési rendszer használatát figyeli, és a rendre ügyel a portán lévő portás bácsi, aki kedvesen eligazít mindenkit aki eltéved, vagy nem tudja a rendszabályokat. Az iskola udvar részére érkezvén látható a régi bal oldali felújított épületsor mellett az impozáns új épületrész. Az én termem is ebben az új épületben van, annak emeleti részén. Nagyon örültem amikor megtudtam hogy az új osztálytermünk ezen épületben lesz, mert itt csak pár osztálynak a terme van, viszont van helyette nyelvi labor és kísérleti terem helyiség is. A nyelvi laborban Miss Rita angol tanárnő rengeteg hanganyagot hallgattat velünk, mely során sokat fejlődött a kiejtésünk és a nyelvi értésünk is. Ennek köszönhetően haladunk töretlenül előre a nyelvvizsga felé. A kísérleti terem Kiss Zsuzsa tanárnő „boszorkénykonyhája”, ahol számtalan érdekesebbnél érdekesebb kísérletet hajtottunk végre, ami sokkal izgalmasabbá és érthetővé teszi ezeket a természettudományos dolgokat, amik előtte nehezen érthetőek vagy megfoghatatlanok voltak számomra. Ezen épületből nyílik még a számomra nagyon fontos helyiség a tornaterem. Erről csak annyit szeretnék mondani, hogy hatalmas és rendelkezik egy kis konditerem helyiséggel is, amit minden héten két alkalommal használunk testnevelés órán. A lányoknak és nekünk fiúknak is van ezen kondi teremben külön-külön olyan gép, ami fejleszt bennünket. Én úgy hívom ezt, hogy vannak csajos gépek és vannak olyan berendezések is melyeket főként csak mi fiúk használunk. Mindez Keserű Attila tanár úr szigorú felügyelete mellett zajlik, aki nem mellesleg büszkén néz végig rajtunk diákjain, mivel sokat fejlődtünk fizikálisan a sok nagyszerű gép és lehetőség miatt, ami megadatott nekünk. Az iskola minden épülete, minden tanterme belső kamerarendszerrel van felszerelve, amely lehetővé teszi, hogy aki beteg online becsatlakozzon a továbbfejlesztett Teams felületen keresztül a saját osztályának órájába és ágyból követhesse az órát, így kevésbé maradunk le a tananyaggal betegség esetén, továbbá az osztály részeként érezhetjük még betegség idején is magunkat. Ennek én nagyon örülök, így kevesebbet kell pótolni, könnyebben zárkózunk fel betegség után. Szót kell hogy ejtsek az iskola udvarán lévő műfüves pálya bővítéséről is a testvérem nagy örömére, mely kapott lelátót, kivetítőt, így a focimeccsek még élvezhetőbbé váltak. A templomunk is folyamatosan szépül, bővül, már a karzatokon is helyet foglalhatnak a családtagjaink, így mindenki bőven elfér a nagyobb istentiszteletek alkalmával is.
,Összességében úgy gondolom, hogy a fejlődés mindig jó! Szuper! Talán kijelenthetem, hogy a legszuperebb az én iskolám a környéken! Büszke és boldog vagyok, hogy ebbe az iskolába járok!
További alkotások:
Ferenczy Ajna 1. a osztályos tanuló alkotása:
Schmidt Petra 1. a osztályos tanuló alkotása:
Gönczi Patrik 5. b osztályos tanuló alkotása:
Kódfejtés
A kép alatti linkre kattintva vagy a QR-kód beolvasásával indulhat a játék:
https://forms.gle/h8abgUVM6YqDQBeX7
Máskép
Elkészültek a „Máskép” remek alkotásai,
az alábbi linkre kattintva megtekinthetik:
https://sway.office.com/verAHHcHSwuFuaD3?ref=Link
Osztályképeslap
Elkészültek az osztályképeslapok,
az alábbi linkre kattintva valamennyit megtekinthetik:
https://sway.office.com/YiRZLc2QRsy7xx3Q?ref=Link
Sztoripercek
Szabó Anna 3. a osztályos tanuló „A legcsaládiasabb sztori” különdíjban részesült.
Marsi Jázmin 4. b osztályos tanuló
„A legízesebb szövegben megfogalmazott sztori” különdíjban részesült.
Pella Boldizsár Máté 5. a osztályos tanuló „A legszemélyesebb sztori” különdíjban részesül.
Kiss Katalin 7. a osztályos tanuló „A legviccesebb sztori” különdíjban részesült.
Toronyórát láncostól
Azt szeretem a nagy családi ebédekben, amikor a finom ételek, csodás sütik mellett jókat beszélgetünk egymással, és ilyenkor régi történetek is „terítékre” kerülnek. Anyai nagymamám horgosi, ez a kis falu Szegedtől délre, a határ szerb oldalán található. Sokan foglalkoznak ma is gyümölcstermesztéssel, konyhakertészettel, különösen finom paprikát termesztenek, amiből a törtpaprika készül.
Ükapám az 1930-as években festeni segített az egyik testvére házánál, akik nagy paprikatermelők voltak. Neki hentesüzlete volt, de a gazdasági válság miatt be kellett zárnia, és kubikosmunkákból tartotta el népes családját. A létra tetején egyensúlyozott, és a plafont festette éppen, a testvére meg csípőre tett kézzel ecsetelte, hogy milyen lesz a lánya lakodalma, kik lesznek a zenészek, kik a vendégek, és hogy milyen ajándékokra számítanak. A mamám mesélte, hogy akkor egy pár papucsot, egy vizeskancsót meg hozzá két poharat, ilyen nászajándékokat vittek. A testvér meg azt mondta, hogy:
– Gondolkoztam, Imre, hogy ti csak közelebbiek vagytok, hozhatnátok rézüstöt üstházzal, az még nincs a fiataloknak!
Szegény ükpapám mesélte otthon, hogy megfordult vele a szoba ennek hallatára. Hogy mit vittek a lakodalomba ajándékot, én nem tudom, de azóta jár a mondás a családban, ha valaki valamilyen elérhetetlen, lehetetlenül nagy dolgot kíván, hogy ja, meg rézüstöt üstházzal!
Burzuk Nóra 7. b osztályos tanuló „A tanulságos sztori” különdíjban részesült.
5×5 fotósarok
!!EREDMÉNYHIRDETÉS!!
Az alábbi linkre kattintva megtekinthetik az 5×5 fotósarok eredményeit:
https://sway.office.com/CQ7GBnm8bXeR4L17?ref=Link
A kép alatti mappákban találhatók a napi feladványok:
1. nap : 2020. május 18.
Az alábbi linkre kattintva vagy a QR-kód beolvasásával indulhat a játék:
2. nap : 2020. május 19.
Az alábbi linkre kattintva vagy a QR-kód beolvasásával indulhat a játék:
3. nap : 2020. május 20.
Az alábbi linkre kattintva vagy a QR-kód beolvasásával indulhat a játék:
4. nap : 2020. május 21.
Az alábbi linkre kattintva vagy a QR-kód beolvasásával indulhat a játék:
5. nap : 2020. május 22.
Az alábbi linkre kattintva vagy a QR-kód beolvasásával indulhat a játék:
Erőss-tehetségek
Az Erőss-tehetségek felhívás volt a legnépszerűbb a diákok körében, közel 400 fájlfeltöltés érkezett a megadott mappába.
Köszönjük, hogy ennyien megmutattátok mennyire sokoldalúak, kreatívak, tehetségesek vagytok az általatok választott tevékenységekben.
Gratulálunk és büszkék vagyunk valamennyi Erőss-diákra!
Az alábbi alkategóriákra kattintva megtekinthetik a virtuális kiállításokat:
Alkotások
Bemutatók
Ételek
Fotók
Rajzok alsó tagozat
Rajzok felső tagozat
Sport, tánc
Versek, próza írása
Ének, hangszer
Vers- és mesemondás
Alkotások
„Alkotni jó! Alkotni öröm! – és a közönségnek, a zsűrinek pedig szívmelengető érzés látni az alkotásaitokban megjelenő sokszínűséget, kreativitást.
Szívből gratulálunk munkáitokhoz!
Tóth Hunor Bence 1. a osztályos tanuló alkotása
„Ötletes építményéért és bemutatásáért” különdíjban részesült.
Magyar Csenge Flóra 1. a osztályos tanuló alkotása
„Kreatív újrahasznosított alkotásaiért” különdíjban részesült.
Keserű Kamilla 2. b osztályos tanuló munkája
„Többféle technikával készült alkotásáért” különdíjban részesült.
Kiss Ágota 2. b osztályos tanuló alkotása
„A legszínesebb gyurmakép” különdíjban részesült.
Mile Zoé Kincső 2. a osztályos tanuló alkotása
„Harmonikus összeállítás” különdíjban részesült.
Varga Viktor Levente 2. b osztályos tanuló alkotása
„Ötletes megjelenítésért” különdíjban részesült.
Kiss Zoltán 3. a osztályos tanuló alkotása
„Harmonikus képi világért” különdíjban részesült.
Katona Dominik 4. b osztályos tanuló alkotása
„Életre kel a vászon – A legeredetibb festmény” különdíjban részesült.
Kiss Péter 6. a osztályos tanuló alkotása
„A jövő mestere” különdíjban részesült.
Kiss Péter 6.a ppt Madáretető.pdf
Burzuk Nóra 7. b osztályos tanuló alkotása
„Legegyedibb technikák” különdíjban részesült.
Bemutatók
Minden beérkezett alkotás egyedi, különleges és ötletes volt ebben a kategóriában.
Örömmel láttuk, hogy a gyerekek milyen sokoldalúan viszonyulnak az őket körülvevő szűkebb és tágabb környezethez, mivel foglalkoznak szívesen, mi köti le őket.
Jó volt felfedezni az érzelmi kötődéseket is egy – egy tevékenységben.
A természethez, a családhoz, a hazához, a hagyományokhoz való kötődést is felfedeztük az alkotásokban.
Gratulálunk minden gyereknek, minden Erőss – tehetségnek!
Ferenczy Ajna 1. a osztályos tanuló alkotása
„Az én világom kategória legkimagaslóbb alkotása” különdíjban részesült.
Fekete Fruzsina 2. a osztályos tanuló alkotása
„A legsokoldalúbb bemutató” különdíjban részesült.
Burzuk Máté 4. a osztályos tanuló alkotása
„A legvarázslatosabb bemutató” különdíjban részesült.
Marsi Jázmin 4. b osztályos tanuló alkotása
„Kedvencek kategória legkimagaslóbb alkotása” különdíjban részesült.
Kovács Rebeka 6. a osztályos tanuló alkotása
„A legkreatívabb alkotás” különdíjban részesült.
Rebeka_Kovács_Kovács Rebeka 6.a..pdf
További bemutatók:
Szilágyi Diána 3. a osztályos tanuló bemutatója
3.a Szilágyi Dia alkotásaim.pdf
Szűcs Zoltán 6. b osztályos tanuló bemutatója
Burzuk Nóra 7. b osztályos tanuló bemutatója
Nóra Burzuk_Burzuk Nóra 7.b. – Digitális bemutató – Tengerparti ház.pdf
Ének, hangszer
Az Erőss-tehetségek virtuális színpadán láthatjátok a díjazott énekes és hangszeres produkciókat. Színes műsort tudtunk összeállítani a beküldött énekek, dalok hangszeres zeneművek felvételeiből. Ez is azt mutatja, hogy milyen széles az érdeklődési körötök a zeneművészet terén, hiszen több műfajából is kaptunk egy kis ízelítőt. Gyermekdalok, népdalok, modern dalok énekelve és hangszeren eljátszva, szívből jövő zsoltárok és dicséretek a szobátokból vagy éppen a templomból orgonálva. Felcsendül klasszikus zenemű és jazz zongorán, gitáron, klarinéton, trombitán.
Fogadjátok szeretettel!
„Vidám éneklés” különdíjban részesültek:
Tőkés Tamás 2.a osztályos tanuló és testvére, Tőkés Emma leendő első osztályos tanuló.
„Vidám hangszeres zene” különdíjban részesültek:
Kiss Janka 2. b osztályos tanuló és Kiss Adél 4. b osztályos tanuló.
„Igényes hangszeres zenei előadásért” különdíjban részesült
Farkas Kincső 5. b osztályos tanuló.
„Különleges zenei élményért” különdíjban részesült
Németh Csenge Hanna 6. a osztályos tanuló.
„Zsoltárénekléséért” különdíjban részesült
Gali Rebeka Tünde 4. b osztályos tanuló.
„Szívből jövő orgonajátékáért” különdíjban részesült
Pella Boldizsár Máté 5. a osztályos tanuló.
„Szívből jövő zsoltáréneklésért” különdíjban részesült
Nagy Csenge 5. a osztályos tanuló.
„Igényes zenei összeállításért” különdíjban részesült
Burzuk Máté 4. a osztályos tanuló.
„Vidám hangszeres zene kategóriában” különdíjban részesült:
Kerékgyártó Hunor 1. a osztályos tanuló,
Szűcs Noémi 1. a osztályos tanuló,
Nagy István Vajk 3. a osztályos tanuló.
„Tiszta éneklésért és zongorajátékáért” különdíjban részesült:
Szabó Hanna Zoé 3. a osztályos tanuló.
„Kiemelkedő zongorajátékáért” különdíjban részesült:
Szabó Anna 3. a osztályos tanuló.
„Tiszta énekléséért” különdíjban részesült:
Gali Rebeka Tünde 4. b osztályos tanuló.
„Határozott zongorajátékáért” különdíjban részesült:
Szitai Sára 5. a osztályos tanuló.
„Kiemelkedő zongorajátékáért” különdíjban részesült:
Feke Dorottya 3. a osztályos tanuló.
„Kiemelkedő zongorajátékáért” különdíjban részesült:
Kerékgyártó Lea 3. a osztályos tanuló.
„Kiemelkedő trombitajátékáért” különdíjban részesült:
Nagy Hunor 5. a osztályos tanuló.
Ételek
Terülj, terülj asztalkám Erőss héten Erőss módra!
Nagyon nehéz a sok ügyes gyerek és elkészített finomság közül válogatni, nekünk elhiheti mindenki! Nézzük csak, mi került az asztalra?
Reggelire, rossz étvágyú gyereknek ajánlanám Nemes Anita 2.a osztályos tanuló kutya alakú szendvicsét, biztosan eltűnne az utolsó Morzsiig, khm.. morzsáig!
Tízóraira Szabó Zétény 1.a kakaós palacsintáját kóstolnám.
Mi legyen az ebéd? Kezdjük Nagy Hunor 5.a sós-sajtos pogácsájával, folytassuk Kovács Lara 4.a borsólevesével, még csipetkét is tett bele! Majd következzék a bográcsban, Katona Gergő 6.a által készített lecsó, szinte érezni az illatát… Desszertként jöhet Sutus Hanna 4.b fehér csokis muffinja, aki nemcsak megsütötte, de el is mosogatott utána! Öblítsük le az ebédünket mentaszörppel, amit Szabó Hanna Zoé 3.a készített.
Süssünk taktusra palacsintát Biró Gittával 3.a, gyúrjunk pogácsát Berecz Hangával 5.a! Miután kitornáztuk magunkat, hívjuk meg a barátainkat egy kis kerti bulira! Jöjjön az 5.a és az 5.b osztály, hozzanak még pogácsát, hogy jusson is, meg maradjon is!
Valami édes is kéne: kérjük meg Oláh Petrát a 6.a-ból, hogy hozzon finom muffint, Rácz Rékát az 5.a-ból, hogy csokis is legyen, Kiss Adélt a 4.b-ből, hogy somlekvárral ízesítse-díszítse, Tóth Annát a 8.a-ból, hogy ne csak süsse, hanem még a kalóriatartalmát is számolja ki a sütinek!
A pizzát mindenki szereti, Rácz Barna nagyon ínycsiklandóan készíti!
Tudjátok-e mi az: macok, recsege, lapótya, tócsni, cicege, gánica? Kérdezzétek Szegi Csaba Krisztiánt a 6.a-ból, aki ezt a sokféle nevű ételt elkészítette!
A sós után következzék egy kis édes, gömbölyű, kókuszba hempergetett, illatos golyóbis Nagy István Vajk 3.a konyhájáról, mennyei kókuszgolyó Kárai Kirától 3.a és Szabó Dávid 3.a vidám videóját se hagyjátok ki! Szilágyi Diánának 3.a könnyű dolga volt, neki a testvére, Edina is segített gömbölyíteni és olyan szép plakátot készítettek, még a konyha falán képként is megállná a helyét!
Most érik a földieper! Micsoda meggyes-epres piskótát sütött Klenczner Veronika 6.a-ból! Mile Anna Regina 3.a epres pudingtortája után a tíz ujjunkat is megnyalnánk!
S ha már ilyen nagyon jóllaktunk, vacsorára kóstoljuk meg Kiss Zorka Ágnes 6.a rántotta szendvicsét és sárgarépás amerikai bevándorló cupcake-ját, majd nyomtassuk le az egészet Baranyai Orsolya 4.b édes palacsintájával!
Nahát, mi történt? Hogy összement a ruha rajtam, pedig csak a beküldött képeket, videókat nézegettem! Ki hiszi ezt el nekem?
Biró Gitta 3. a osztályos tanuló alkotása
„Az ételek kategóriában” különdíjban részesült.
Szabó Dávid 3. a osztályos tanuló alkotása
„Az ételek kategóriában” különdíjban részesült.
Szabó Hanna Zoé 3. a osztályos tanuló alkotása
„Az ételek kategóriában” különdíjban részesült.
Nagy Hunor 5. a osztályos tanuló alkotása
„Az ételek kategóriában” különdíjban részesült.
Katona Gergő 6. a osztályos tanuló alkotása
„Az ételek kategóriában” különdíjban részesült.
https://youtu.be/MRyHrn2JQho
Az 5. b osztály alkotása:
Kiss Zorka Ágnes 6. a osztályos tanuló alkotása:
Kiss Zorka Ágnes 6.a különleges ételek.pdf
Klenczner Veronika 6. a osztályos tanuló alkotása:
Klenczner Veronika 6.a meggyes-epres piskóta.pdf
Oláh Petra 6. a osztályos tanuló alkotása:
Tóth Anna 8. a osztályos tanuló alkotása:
Fotók
Kedves Gyerekek!
Az általatok készített fotók különböző érzéseket, gondolatokat ébresztettek bennünk. Mindegyik egyedi, a készítője által „elképzelt” üzenet különleges közvetítője volt. A fotókat nézegetve ezeket a benyomásokat, összhatásokat vettük figyelembe, s értékeltük. Találtunk izgalmas, érdekes témájúakat, embereket, hangulatot, a természet szépségeit bemutatókat, történéseket, szép pillanatokat megörökítőt egyaránt közöttük! Ahány fotó, annyi gondolat!
Köszönjük, hogy megosztottátok velünk csodálatos képeiteket (fotóitokat)!
Iványi Dorka 2. a osztályos tanuló alkotása
„A legvirágosabb alkotás” különdíjban részesült.
Szabó Kovrat Kende 2. a osztályos tanuló alkotása
„A legcsaládiasabb alkotás” különdíjban részesült.
Kiss Zoltán 3. a osztályos tanuló alkotása
„A legtermészetközelibb alkotás” különdíjban részesült.
Gál Stefánia 5. a osztályos tanuló alkotása
„A legizgalmasabb alkotás” különdíjban részesült.
Kiss Janka Dorottya 6. a osztályos tanuló alkotása
„A legjobb szelfi” különdíjban részesült.
Kiss Hanna 7. b osztályos tanuló alkotása
„A legérdekesebb alkotás” különdíjban részesült.
Sport, tánc
Ötletes produkciókat láthattunk, minden tanuló a korosztályos tudásának megfelelő, sokszor még azon túli extra teljesítményt nyújtott. Jó volt látni a kreativitást, a házban és azok környékén lévő anyag, szerszám felhasználást.
Iványi Dorka 2. a osztályos tanuló alkotása
„A legjobb gépesített sportbemutató” különdíjban részesült.
Oláh Noémi 2. a osztályos tanuló alkotása
„A legszínesebb párosgyakorlat” különdíjban részesült.
Sas Ferenc 2. a osztályos tanuló alkotása
„A legösszetettebb akadálypályás versenyző” különdíjban részesült.
Biró Gitta 3. a osztályos tanuló alkotása
„A legkreatívabb exatlon pálya tejesítő” különdíjban részesült.
Kárai Kira 3. a osztályos tanuló alkotása
„A legsokoldalúbb sportoló” különdíjban részesült.
Szilágyi Diána 3. a osztályos tanuló alkotása
„A leggyorsabb exatlonista” különdíjban részesült.
Kotricz Anna 4. a osztályos tanuló alkotása
„A legszédítőbb cigánykerék” különdíjban részesült.
Varga-Rácz Botond 1. a osztályos tanuló alkotása
Petőfi Sándor: Arany Lacinak
„A legszebben hangsúlyozó versmondó” különdíjban részesült.
Fekete Fruzsina 2. a osztályos tanuló alkotása
Donász Magda: Nagyanyók
„A legünnepélyesebb előadó” különdíjban részesült.
Kiss Janka 2. b osztályos tanuló alkotása
Petőfi Sándor: Anyám tyúkja
„A legkifejezőbb versmondó” különdíjban részesült.
Tóth Eszter 1. a osztályos tanuló alkotása
Eric Carle: A telhetetlen hernyócska
„Az eljátszott mese előadójaként” különdíjban részesült.
Tőkés Emma leendő első osztályos tanuló alkotása
Móra Ferenc: A patkó
„A legfiatalabb mesemondó” különdíjban részesült.
Versek, próza írása
Különleges büszkeség tölti el az Erőss-pedagógusok szívét alkotásaitokat olvasva. Mind vers-, mind prózaírás tekintetében számos tehetség mutatkozott meg közöttetek. Olyan érzések, élmények, valós és virtuális világok jelentek meg az elektronikus papíron, melyek létezéséről mind ez ideig nem tudtunk. Köszönjük, hogy ezt megosztottátok velünk, hogy volt bátorságotok “tollat ragadni”, és megfogalmazni a gondolataitokat, érzéseiteket, benyomásaitokat, gazdagabbá, színesebbé téve a hétköznapjainkat!
El kellene gondolkodnunk egy nyomtatásban is megjelenő Erőss-köteten!
Kiss András 4. b osztályos tanuló alkotása
„A leghívogatóbb alkotás” különdíjban részesült.
Refibe hívogató
Gyere ide a Refibe,
a legjobb suli hidd nekem el.
Van itt minden csudajó,
de nem csörgő dió vagy mogyoró.
Hanem jó kis tanárok,
továbbá szuper diákok!
Ha a legjobbat akarod Refissé válsz,
mert ez egy igazi kaland már!
Nagy Csenge 5. a osztályos tanuló alkotása
„A Leg-Erőss-ebb alkotás” különdíjban részesült.
Borzák Luca 6. a osztályos tanuló alkotása
„A legőszintébb alkotás” különdíjban részesült.
Kiss Lajos 6. a osztályos tanuló alkotása
„A legbizakodóbb alkotás” különdíjban részesült.
DIGITÁLIS OKTATÁS
Most a suli onlineban,
Feladat van, nap mint nap,
Beadandó dolgozat, Redmenta,
Jönnek a kihívások szépen sorra.
Minden reggel lájkolok,
Aztán sokat tanulok.
Angol, nyelvtan, környezet,
Pörgetem az egeret.
Remélem lesz ennek gyümölcse,
Nem kell évet ismételnem jövőre!
Kiss Kamilla 6. b osztályos tanuló alkotása
„A legnosztalgikusabb alkotás” különdíjban részesült.
Alsós évek
Hogy elrepült a négy év!
Jaj, megíratlan leckék!
Osztálykirándulások, táborok,
ó, de fáj, hogy elmúltatok!
Most viszont egy új szakasz,
felsős táskádban matatsz.
Új tanárok, szabályok,
próbáljuk ki, pajtások!
Jaj, elkések, kezdődik az óra,
megyek én is a szép szóra.
Vidámság az iskola,
ezért is járok oda!
Kiss Zsófia 7. a osztályos tanuló alkotása
„A legvidámabb alkotás” különdíjban részesült.
Tavasz
Elolvadt már mind a hó,
Elment messze Télapó.
A virágok szépen nyílnak,
Örülünk a húsvéti nyúlnak.
A fecskék is visszajöttek,
Eresz alatt csicseregnek,
A fészküket javítgatják
Puha sárral betapasztják,
Finom tollal kibélelik,
A kis fecskék így szeretik.
Ha repül a légy és szúnyog,
A fecskenép ettől boldog,
Nappal vígan csicseregnek,
Este pedig lefekszenek.
A méhek is munkálkodnak,
Sok virágot beporoznak.
Lesz a nyáron meggy, cseresznye,
Szorgoskodik a méhecske,
Virágporral telt a zsákja,
Alig bírja kicsi szárnya,
Gyorsan repül a kaptárba,
A méhkirálynő hazavárja.
Gyűlik a méz, aranysárga,
Napraforgó, akác, málna.
Hogyha jön a langyos este,
Megpihen a kis méhecske,
Álmában száll sok virágra,
A hajnali rét visszavárja.
Borsos Noémi 7. b osztályos tanuló alkotása
„A legdinamikusabb alkotás” különdíjban részesült.
Erőss-suli
Mi nevünk az Erőss-suli,
Velünk tanulni jó buli!
A tanárok nagyon kedvesek,
A diákok is szuperek!
Az iskola kapuja mindig nyitva,
Ha segítség kell, sose fordulj vissza!
Ne feledd, mi mindig szívesen látunk,
És ha szükséges gyakran viszontlátunk!
Itt jól érzi magát kicsi és nagy,
Remélem, hogy te is köztük vagy!
A tananyag most virtuálisan marad,
De ettől még mindenki ugyanúgy halad.
Egyszer majd, ha észrevesszük,
És a négy iskolafal közt leszünk,
Újra együtt tanulhatunk,
Ismét egymással lehetünk.
Ez sajnos még mindig nem így van!
De majd egy nap biztosan,
Újfent tele lesz a sok pad
Tudásra szomjas diákokkal.
Remélem, amikor ezt olvasod,
Otthon vagy, nem a parkban, úton;
Mert ha nem, akkor azt javaslom,
Siess haza mihamarabb, barátom!
Mi vagyunk az Erőss-suli,
Velünk tanulni jó buli!
A leghamarabbi viszontlátásra,
Száljon áldás, s békesség e világra!
Szilágyi Diána 3. a osztályos tanuló alkotása
„A legmesésebb alkotás” különdíjban részesült.
A félelmetes erdő (saját költemény)
Egyszer volt hol nem volt, volt egyszer egy király, ennek az uralkodónak volt egy leánya. A királykisasszony már nagyon férjhez akart menni. Kitalálta, hogy azt választja férjéül, aki a leghamarabb megkéri a kezét.
Deám volt egy kis gond! Az, hogy a palota előtt egy óriási nagy félelmetes erdő terült el, amin még soha senki sem jutott át. Hiába indultak el az udvarlók nem tudtak átjutni a sok-sok fa között.
Az egyik szegénylegény is felbátorodott, az édesanyja sütött is neki útravalóul hamuban sült pogácsát és elindult szerencsét próbálni. Ment-ment mendegélt, egyszer csak találkozott egy másik legénnyel. Akit úgy hívtak, hogy Levente. Megkérdezte Levente a szegény legényt, hogy mi járatban erre, ahol még a madár is alig jár. Válaszolt a szegényfiú, hogy megyek szerencsét próbálni. Levente továbbkérdezve kíváncsiskodott, hogy mégis hová igyekszik szerencsét próbálni a fiú. Átakarok jutni a félelmetes erdőn és megkérni a királykisasszony kezét – válaszolta a szerencsepróbáló. Azt mondja erre segítségül Levente, adok Neked egy aranykardot, amivel legyőzheted a hét fejű sárkányt is. A szegénylegény elcsodálkozottan felkiáltott, hogy nem is tudta van egy sárkány is, akivel szembe kell szállnia. Levente, pedig büszkeséggel elmesélte, hogy pedig van, bíz ott egy félelmetes hétfejű, mert egyszer már átjutott az erdőn titokban mikor elaludt az állat. A szegénylegény megköszönte a kardot és továbbsietett az erdő felé.
Hamar oda is ért és csak futott és futott át keresztül mindenen, ahogy a lába nem érte a földet. Szinte már majdnem kiért az sűrű rengetegből, amikor meglátta a 7 fejű hüllőt. Azonnal elő is vette a csillogó aranykardját. Hatalmas és fárasztó küzdelembe esett az ellenfelével, végül a szegényifjú győzedelmeskedett. Megpihent, de egy szemhunyásnyit sem tudott aludni, mert miharabb a kisasszonyhoz akart érni.
Odaért a palotába, ami csak úgy pompázott és ragyogott lila színeiben. Alig hogy bekopogott, már szaladt is elébe boldogan a királylányka. Az sem érdekelte, hogy egy szegény legény lesz az Ő férjecskéje. A fiú megkérte kezét és holtig egymáséi lettek.Megtörtént a lakodalom, volt nagy vigadalom.
Vigadoztak ki tudja meddig, én is ott voltam, de hogy tovább mi történt Önökre bízom.
Keserű Flóra 5. a osztályos tanuló alkotása
„A legszívhezszólóbb alkotás” különdíjban részesült.
A szeretetre vágyó árva
Egyszer volt, hol nem volt, élt egy alföldi kicsi falucskában egy árva. Egyedül éldegélt egy istállóban. Nyáron virágárulásból, télen szövésből tartotta el magát. Egy napon a templom felé vitt az útja. Meghallotta a bentről kiszűrődő szép éneket, s bement. Egy gyermekkórus énekelt. A padokban idős emberek ültek. A kislány beült a leghátsó sorba, s onnan hallgatta a kórus gyönyörű dalait. Hirtelen egy hang szólította meg.
– Gyere ide, ne fagyoskodj ott egyedül! – mondta kedvesen egy pirospozsgás öreg néni.
A kislány lassan felállt, és odaült a néni mellé.
– Hol vannak a szüleid? – kérdezte az idős hölgy.
– Nincsenek. – felelt az árva, s könnybe lábadt a szeme.
– Hát hol laksz? – kérdezte a néni.
– Egy istállóban. – mondta egyre elhalóbb hangon a gyermek.
A néni átölelte, s betakarta bársony köpenyével. A kislányt melegség öntötte el és most érezte életében először, hogy valaki igazán szereti. Megölelte az idős asszonyt. Mikor vége lett az éneknek, a néni hazakísérte a kislányt.
– Köszönöm! – mondta halkan.
– Máskor is! – felelt mosolyogva a kedves hölgy.
Másnap a kislány újból elment a templomba. Szemével új barátját kereste, s mikor meglátta, odaszaladt hozzá és megölelte. Mikor vége lett a kórus énekének, bár hideg volt, a néni sétálni hívta a kislányt. Együtt ballagtak el a befagyott tóhoz, ahol vidáman csúszkáltak a jégen, önfeledten kacagva. Gyorsan és vidáman repültek a percek, az órák.
Megbeszélték, hogy holnap ismét találkoznak a templomban, s megismétlik e nagyszerű délutánt. Másnap reggel a kislány boldogan szaladt a templomba, nehogy lekésse a szép éneket, s várakozással gondolt a közös programra, mely elfeledtette vele, mennyire egyedül van. Most már a nénivel együtt énekelték a szebbnél-szebb dalokat. Azután ismét elmentek a tóhoz, s napestig csúszkáltak a jégen, majszolták az idős hölgy kosarában lapuló finom pogácsát, melyet az anyóka készített. Így ment ez napokig, sőt hetekig.
Egy napon azonban a kislány nem látta a nénit a templomban a padban ülni, nem látta a tavon csúszkálni. Hatalmasat dobbant a szíve, gombócot érzett a torkában. Mindent megértett. És akkor érezte életében először, milyen egy olyan személyt elveszíteni, aki szereti, aki törődik vele, aki bármit megtenne érte. S akit ő is viszontszeret. Fájdalmában könnyek törtek elő a szeméből. Fájt a hiánya, de a szép emlékekre gondolt. Tudta, hogy a szíve mélyén mindig ott fog maradni az a kedves, pirospozsgás arcú öreg néni, aki szerette őt, mindentől óvta és mindent megtett érte.
A kislány ezután is eljárt a templomba, s ha gyönyörű éneket hallott, mindig egykori kedves barátja, az anyóka jutott az eszébe, akitől annyi szeretetet kapott. A szép emlékek pedig örökre vele maradtak.
Simon Dorottya 5. b osztályos tanuló alkotása
„A legszemléletesebb alkotás” különdíjban részesült.
Zsámboki Viktória 6. b osztályos tanuló alkotása
„A legtündéribb alkotás” különdíjban részesült.
A tündérkalandok
Egyszer volt, hol nem volt, azt senki se tudja, volt egy tündér.
A szülei kitagadták, ezért inkább elment kalandot keresni. Mivel nem egy kis rövid kalandot szeretett volna, ezért elment a varázslat nélküli földre, ahol emberek élnek, és egy társat akart keresni magának. Mikor meglátta, hogy minden gyerek szomorú, minden gyereknek adott egy kis varázserőt, amit a felnőttek képzelőerőnek hívtak. És a kis tündér keresett magának egy társat, aki egy kislány volt, és egymással kalandoztak. Az emberek előtt fedeztek fel dolgokat. A lány szülei azt mondták, hogy ez csak a gyermeki képzelet, és ez nem valós, hogy ilyenek csak a képzeletünkben léteznek. A kislány nem hitt nekik, álmodozott, képzelőerőt használt, a tündérrel repült, de egyszer a kislány megnőtt, és nem találkozott a tündérrel, de a tündér meglátogatta, és örök képzelőerőt adott neki.
Még ma is a tündérrel kalandozna, de egy nap a tündérnek a szülei meghaltak, és neki kellett vigyáznia a testvéreire. Nem akarta elveszíteni, ezért a lány vele tartott, és örök fiatalságot kapott, és tündérszárnyat. Még ma is együtt lennének, de a lánynak honvágya lett egy kis idő után, és visszatért a családjához.
A tündér elengedte a szüleihez, de a lány hamar visszatért, mivel a családja már nem élt, belehaltak a bánatba, hogy a lányuk elveszett. És a tündérnek eszébe jutott, hogy van a királyi pálcája, amivel mindent fel lehet támasztani, kivéve tündért, és mivel jóban volt még régebben a tündérherceggel, aki most király, ezért elkérte tőle a jogart, és feltámasztotta a lány szüleit. De a király ezt nem ingyen adta oda, megkérte a tündér kezét, de ő ezt elutasította, mivel a lányba szeretett bele.
És a herceg ezt nem akarta, de belement, mert a lány is szerette, de hogy a tündér ne legyen szomorú, és a tündér is azt szerette volna, hogy a tündér a lány képzeletében legyen örökre, de a lány nem fogadta, így inkább visszatért a földre gyerekként, és a szüleivel ott élt boldogan, amíg meg nem halt, és a tündér emlékei csak egy gyerek képzeletnek maradtak meg.
De a tündérnek örök emlék maradt.
Kiss Katalin 7. a osztályos tanuló alkotása
„A legboldogabb alkotás” különdíjban részesült.
Itthon és otthon
Püspökladányban élek másfél éves korom óta. Az otthonom itt van az iskolához pontosan 7 percre. Ennyi idő kell, hogy biciklivel hazaérjek, ha nem állunk meg a barátaimmal: Zsófival, Annával, Zsuzsival a sarkon beszélgetni. Nemcsak iskolai dolgokról pletyizünk, hanem arról is, ki mit olvas, és kölcsönözni is szoktunk egymásnak könyveket.
Az év legjobb része a születésnapi bulim, minden évben alig várom, hogy a barátaimmal együtt ünnepeljem. Anyukám ilyenkor sok finomságot készít nekünk, mi pedig nagyon jókat társasozunk, zenét bömböltetünk, elvagyunk. A személyi igazolványomban a születési helyemnél Zenta neve szerepel. Ez egy kisváros a Tisza partján Szerbiában. Hozzá nem messze Péterrévén élnek a nagyszüleim, akiknél a nyári szünet egyik részét töltöm. Ebben az a legjobb, mikor hazajönnek a keresztszüleim is Németországból, és ilyenkor közös programokat találunk ki: horgászunk a Tiszán, fürdőbe és kirándulni járunk.
A szünet másik részét a becsei mamámnál töltöm, akivel együtt sütünk-főzünk, családi recepteket próbálunk ki. Szívesen segítek unokatestvéremnek, Emesének a sokféle állatának gondozásában is. Az a legviccesebb, amikor régi ruhákba öltözünk, és azokban illegünk-billegünk. Amikor vége a nyárnak, és utazunk vissza Püspökladányba, mindig szomorúan válunk el, és alig várjuk a következő találkozást. Az lenne a jó, ha közelebb élnénk egymáshoz, és gyakrabban találkozhatnánk, nem csak a közösségi hálókon tudnánk beszélgetni.
Összességében mindenhol otthon érzem magam, persze más-más dolgok és emlékek miatt. Ami közös bennük, hogy mindegyik helyhez sok szép élmény fűz. A nyári vakáció során a családommal vagyok együtt, ezt szeretem a legjobban otthon. Itthon, Püspökladányban viszont a barátaimmal töltött idő a legkedvesebb.
Szabó Mirjam 7. a osztályos tanuló alkotása
„A legfantasztikusabb alkotás” különdíjban részesült.
Pengendara
Az utunk vidáman telt. Cserépfalu volt az uticél. Ez a szokásos nyaralóhelyünk, itt van egy kis házunk. A kocsiban zenét hallgattunk a családommal. A táj már az út mellett is gyönyörű. A felhők között átszűrődő fény besütött a kocsink ablakain. Elbűvölő látvány. Mire feleszméltem már a kocsiból pakoltuk be a cuccainkat a házba. A pakolás után elindultunk sétálni az erdőbe. a madarak csiripelését, énekét hallgattam. Akárhányszor erre járok, mindig olyan, mintha bűvölet ülne rajtam. Egy olyan varázslat, amely bekebelezi az embert, csak viszi előre a semmibe. Hirtelen egy alagút előtt találtam magam. Félelmetes, mégis vonzó volt. Egyre csak vonzott magához. egy faág halkan roppant a talpam alatt. Körülnéztem, nem volt ott senki… Az erdő sötét volt. Sehol a családom, nem láttam senkit. Úgy döntöttem visszafordulok. Mentem pár lépést és kivilágosodott. Az alagút eltűnt…
Anyuékkal visszamentünk a házunkhoz, ahol tüzet gyújtottunk és körbeültük. Narancssárga lángok csaptak fel az égbe, kisebb parázsszemeket maga után dobva. A faágak a tűzben szépen égnek. az arcomat lágyan melegíti a tűzből áradó hő. A korábban látott alagút nem hagyta nyugodni az elmémet. Felnéztem a tűzre, mely már csak füstölgő parázskupac volt. A gondolataim hasogató nyílként cikáztak a fejemben. -Vajon mi lehet az alagút végén? Egy teljesen új táj? Vagy egy párhuzamos univerzum? Esetleg vár rám ott valaki? Gondolataimból az apukám hangja és a hidegen süvítő szél ébresztett fel. Bementünk lefeküdni. A villanyt a testvérem kapcsolta le. A gondolataim továbbra is hullámzó tengerként kavarogtak a fejemben. Mintha a gondolatok ki akartak volna onnan törni. „Reggel az alagút végéig megyek…”. Ezzel a mondattal húzott le az álmok kavalkádja.
*
Másnap reggel feltűnően korán keltem. Ránéztem az órára 5:36-ot mutatott. Körülöttem még mindenki aludt, ezért halkan öltöztem fel. Miután felhúztam a cipőmet, óvatosan léptem ki az ajtón. Kint már világos volt, kellemesen hűvös levegő csapott meg, és esőillat terjengett a levegőben. Hajnalban eshetett… A friss levegő szétáradt a testemben és már nem is voltam álmos. Elindultam a Hór-völgyi úton, ugyanúgy mint tegnap. A gondolataim még mindig az alagút körül forogtak. Izgatott voltam. Pár perc múlva oda is értem az alagúthoz. Újra sötét volt, ismerős érzések törtek fel bennem. Megint éreztem a félelmet, de egyre csak vonzott magához a hely. Beléptem az alagútba, ahol sötét volt, így túl sok mindent nem tudtam felfedezni benne. Eszembe jutott, hogy nálam van a telefonom, így azzal világítottam. Teljesen üres volt az alagút, de a végén észrevettem egy kaput. Odamentem hozzá, lenyomtam a kilincset és egy hatalmas vízesés látványa tárult elém. A víz egy fél percre ketté vált. Gyorsan átsétáltam a víz alatt. Varázslatos a látvány, már-már meseszerű. Világos volt, és a levegő hőmérséklete is kellemesen hatott. Szinte új világba csöppentem. A fű bársonyos, a fák lombjai zsengék és gyönyörű zöldek. A kismadarak csiripeltek és a bokrok virágba borulva álltak. Mindenféle virágot láttam, rózsaszínt, fehéret, narancssárgát és még sok más színt is véltem felfedezni. A fákon mindenféle gyümölcsöt láttam. A vízesések fátyolként hullottak le a sziklák magaslatáról. A bárányfelhők szép lassan úsztak a halványrózsaszín égbolton. Olyan különleges ez a hely. Mintha egész életemben arra vágytam volna, hogy egy ilyen helyre kerüljek. Embereket sehol sem láttam, így elindultam előre. Egyszer csak egy palotát pillantottam meg. Pont, mint a mesében, négy tornya erősen tört az ég felé. Egy patak volt előtte, melyen egy híd ívelt át a palotához. Elindultam át a hídon a palota kapuja felé, és ahogy beléptem egy fekete színű bársonyszőrű unikornis futott oda hozzám. Elkezdtem vele beszélgetni és kiderült, hogy a neve: BalckJack. Ő elvezetett engem a palota királyához. Bementem BalcJackkel a nagyterembe. A király egy kentaur volt. Fekete öltönyt viselt és azt mondta, hogy én vagyok itt az egyetlen ember, akit befogadnak. A király neve: Gordon. Elmondta nekem, hogy a hely neve: Pengendara. Ez egy varázsvilág, ahol a kentaurok harmóniában élnek az unikornisokkal. Olyan jól elbeszélgettünk, hogy észre sem vettem, hogy mennyire eltelt az idő. Már délután 4 óra volt. Megkértem őket, hogy vezessenek körbe engem Pengendarában. Megmutatták a világuk négy istenének szent helyét, amik kis oázisok voltak, mind a négy különböző. Be is esteledett, mire végeztünk. BlackJack eljött velem az alagútig, elköszöntem tőle és megígértem neki, hogy visszatérek még ebbe a világba. Visszamentem a szüleimhez és elindultunk haza. Csodálatos élményekkel gazdagodtam. Ha legközelebb erre járok, első dolgom lesz meglátogatni Pengendarát.
Rajzok
Alsó tagozat
Iványi Dorka 2. a osztályos tanuló alkotása
„A legötletesebb munka” különdíjban részesült.
Pánti Gergő 2. a osztályos tanuló alkotása
„A legkidolgozottabb munka” különdíjban részesült.
Kolláth Zsófia 2. b osztályos tanuló alkotása
„A legvidámabb munka” különdíjban részesült.
Kárai Kristóf 4. a osztályos tanuló alkotása
„A legprofibb munka” különdíjban részesült.
További alkotások:
Fazekas Gyula 2. a osztályos tanuló alkotása
Laska Nóra 2. b osztályos tanuló alkotása
Varga Dorottya 2. b osztályos tanuló alkotása
Szűcs Botond 3. a osztályos tanuló alkotása
Kiss Lajos 4. b osztályos tanuló alkotása
Szécsi Tamás 4. b osztályos tanuló alkotása
Felső tagozat
Keserű Flóra 5. a osztályos tanuló alkotása
„A legvidámabb munka” különdíjban részesült.
Simon Dorottya 5. b osztályos tanuló alkotása
„A legvagányabb munka” különdíjban részesült.
Burzuk Nóra 7. b osztályos tanuló alkotása
„A legvarázslatosabb munka” különdíjban részesült.
Kiss Hanna 7 . b osztályos tanuló alkotása
„A legkreatívabb munka” különdíjban részesült.
További alkotások:
Keserű Flóra 5. a osztályos tanuló alkotásai
Papp Fruzsina 7. b osztályos tanuló alkotása
Pintér Hanna 7. b osztályos tanuló alkotása
Sipos Laura 7. b osztályos tanuló alkotása
Szerdi Boglár 7. b osztályos tanuló alkotása